EKG i Echo serca

Podobnie jak w medycynie ludzkiej, badanie EKG wykonujemy w Klinice KUROSZ jako standardowe badanie diagnostyczne przy najlżejszych podejrzeniach schorzeń kardiologicznych. Posługujemy się nowoczesnym aparatem EKG BTL z programem do archiwizacji danych. Ponadto dysponujemy urządzeniami do monitoringu pracy serca: kardiomonitorami do diagnozowania zaburzeń rytmu serca, a także do nadzoru anestezjologicznego.
Zaawansowanym badaniem diagnostycznym jest tzw. ECHO SERCA.  To wysoce specjalistyczne badanie wymagające użycia nowoczesnego aparatu USG w specjalnej konfiguracji do badania serca. W trakcie badania można dokładnie obejrzeć, zmierzyć i, tym samym, ocenić wszystkie części serca: komory, przedsionki, zastawki, ściany, ujścia . Co najważniejsze można badać te struktury w ruchu co w połączeniu z badaniem dopplerowskim (Doppler pulsacyjny, ciągły, kolorowy) pozwala ocenić bardzo dokładnie czynność serca. Jest to badanie szczególnie zalecane u pacjentów:

• podejrzanych o choroby wrodzone serca,
  • u których przy badaniu słychać szmery nad sercem,
  • u których zauważono objawy niewydolności układu krążenia ( szybsze męczenie się, niechęć do ruchu, kaszel, duszność, omdlenia),
  • przed zabiegami operacyjnymi (szczególnie u pacjentów starszych),
  • u których podejrzewa się chorobę serca na podstawie innych badań ( zaburzenia pracy serca, powiększenie serca na RTG, wodobrzusze, płyn w klatce piersiowej, obrzęk płuc, powiększenie wątroby),
  • przedstawicieli ras , u których występuje większa skłonność do zapadania na choroby serca (kardiomiopatia przerostowa u kotów , kardiomiopatia rozstrzeniowa u psów ras dużych, endokardioza zastawki dwudzielnej u psów ras małych, zwężenie ujścia aorty u molosów- pit buli, amstafów i innych).

Zmiany w badaniu ECHO SERCA często można wykrywać jeszcze przed pojawieniem się wyraźnych objawów klinicznych, co pozwala monitorować przebieg choroby i w wiarygodny sposób ocenić konieczność podjęcia terapii. Badanie jest badaniem nieinwazyjnym, całkowicie bezbolesnym, nie wymaga uspokojenia pacjenta, a daje bardzo dużo informacji.

Całość badania jest archiwizowana i w razie potrzeby wydawana w postaci nagrania na płycie CD wraz z pełnym opisem.