Neurologia i neurochirurgia

Układ nerwowy jest bardzo złożony, dociera do wszystkich części ciała. Ma kilka części, w tym mózg, rdzeń kręgowy, nerwy i połączenia między nerwami i tkankami, takimi jak mięśnie i pozostałe narządy.

Zaburzenia neurologiczne mogą mieć wiele różnych przyczyn i mogą się prezentować na różne sposoby. Nieprawidłowości mogą pojawiać się stopniowo lub nagle, z towarzyszącym urazem lub bez niego. Niektóre objawy, takie jak drgawki lub paraliż, mogą silnie wskazywać na układ nerwowy, podczas gdy inne mogą być mniej oczywiste.

Różne choroby neurologiczne powodują podobne objawy, ale mają bardzo różne implikacje dla leczenia i rokowania.

Ponieważ układu nerwowego nie można obserwować bezpośrednio, do postawienia dokładnej diagnozy wymagane jest dokładne badanie, a w niektórych przypadkach zaawansowane badania diagnostyczne, takie jak rezonans magnetyczny, tomografia komputerowa czy badania elektroneurologiczne.

Nawet mając te informacje pod ręką, wcześniejsze doświadczenie kliniczne i znajomość najnowszych osiągnięć weterynarii mogą mieć duży wpływ na ustalenie optymalnego planu leczenia. Dedykowany zespół neurologii i neurochirurgii wykorzystuje wiedzę i umiejętności, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki dla pacjentów. Wczesna interwencja może mieć kluczowe znaczenie dla skutecznego leczenia niektórych poważnych schorzeń, zalecamy natychmiastowe skierowanie zwierząt na specjalistyczną diagnostykę i leczenie. Nasi specjaliści mają duże doświadczenie we wszystkich aspektach neurologii i neurochirurgii, od badań i diagnozy po postępowanie medyczne i leczenie operacyjne neurochirurgiczne, w tym operacje mózgu i złożone operacje kręgosłupa.